FROZEN-BUBBLE(6) Oyunlar  FROZEN-BUBBLE(6)

İSİM

frozen-bubble — atari tarzı, çabuk tepki vermeye dayalı bir oyun

KULLANIM


frozen-bubble [SEÇENEK...]

AÇIKLAMA

frozen-bubble, atari tarzı, çabuk tepki vermeye dayalı olan oyunun özgür yazılım gerçeklenimidir. Oyun, temelde, rastgele seçilen balonları tahtaya doğru fırlatmaya dayanır. Atışın sonunda, aynı renkte en az üç adet balon kümelenirse, bunlar düşer. Düşen kümeye yapışmış durumdaki balonlar da düşer. Tek oyunculu kipte, amaç tahta üzerindeki bütün balonları en kısa süre içinde düşürmektir. İki oyunculu kipte, rakibin sizden önce ölmesini beklemek/sağlamak zorundasınız.

DENETİM

Öntanımlı denetim mekanizması klavye aracılığıyladır, ancak sistem tarafından destekleniyorsa bir oyun çubuğu veya oyun tableti ile oynayabilirsiniz (donmuş balonun oyun çubuğunuzu algıladığından emin olmak için -ji komut satırı seçeneğini kullanın). Nişanı sağa, sola hareket ettirmek, ortalamak ve ateş etmek için bir tuşa veya bir kumanda kolu yönü veya düğmesine ihtiyaç vardır.

TEK OYUNCULU

Tek oyunculu kipte, yeni başlayanlar için en iyi eğitim, giderek artan bir zorlukla 100 seviyeyi geçmenize izin veren Play Default Levelset (Öntanımlı Seviyeleri Oynat)'ı seçmektir. Bir sonraki seviyeye geçmek için her seviyedeki tüm baloncukları patlatın.

Çok oyunculu için antrenman yapmak isterseniz, 2 oyunculu veya ağ kipi koşullarını yeniden üreten Multiplayer Training (Çok Oyunculu Eğitimi) seçin; tek fark, oluşturulan kötü amaçlı baloncukların puanınızdan sayılması ve 2 dakikada alabileceğiniz en yüksek puanı almanız gerektiğidir.

2 OYUNCULU

2 oyunculu kipte, aynı bilgisayarda bir arkadaşınıza (veya aslında bir düşmana) karşı oynayabilirsiniz. Tahta rastgele baloncuklarla doldurulur ve amaç büyük kümeler oluşturarak rakibe kötü amaçlı baloncuklar göndermektir.

AĞ OYUNU

Bilgisayarınızda ağ bağlantısı varsa, yerel ağınızdaki diğer oyunculara karşı (5 oyuncuya kadar) oyun oynamak için LAN GAME'i (yerel ağ oyunu) seçebilirsiniz. Frozen-Bubble yerel ağda UDP yayını olan bir oyun sunucusu arar, bulursa ona bağlanır veya bulamazsa yeni bir oyun sunucusu başlatır.

Bilgisayarınız İnternet'e bağlıysa, Dünyadaki (veya ötesinde?) diğerlerine karşı oynamak için NET GAME'i seçebilirsiniz. Frozen-Bubble ana sunucudan sunucu listesini alacak ve mevcut sunucular arasında seçim yapmanızı önerecektir. Bir sunucunun önündeki bayrak, oyun başlamadan önce başkalarıyla sohbet etmek için tercih edilen dili gösterir. Ping, sunucuyla konuşurken gidiş-dönüş süresidir, mümkünse düşük bir ping seçin.

SEÇENEKLER

--help

Komut satırı seçeneklerinin özetini gösterir.

--fullscreen

Oyunu tam ekran kipinde başlatır.

--no-fullscreen

Oyunu tam ekran kipinde başlatmaz.

--nosound

Müzik ve ses gösterilerini kapatır.

--nomusic

Sadece müziği kapatır, ses gösterileri açık kalır.

--nosfx

Sadece ses gösterilerini kapatır, müzik açık kalır.

--playlist dizin

Belirtilen dizin içindeki bütün dosyaları müzik dosyası olarak kullanır ve bu dosyaları çalar.

--playlist dosya

Belirtilen dosya içinde listelenmiş dosyaları müzik dosyası olarak kullanır ve bu dosyaları çalar.

--slow_machine

Eğer frozen-bubble makinanızda oldukça yavaş çalışıyorsa, bu seçeneği kullanın (bazı canlandırmalar kapatılır).

--very_slow_machine

Şayet üstteki seçenek yeterli gelmedi ise, bunu kullanın (kapatılabilecek herşey kapatılır).

--solo

Rastgele seviyede, tek oyunculu kipte oyunu başlatır.

--direct

İki oyunculu kipte oyunu başlatır (menü görüntülenmez).

--gameserver sunucu[:port]

Doğrudan sunucu'ya bağlanarak ağ oyununu başlatır (port belirtilmezse öntanımlı port kullanılır.)

--chain_reaction

Zincirleme tepkiyi etkinleştirir.

--level seviye

seviye ile belirtilen seviyeden oyunu başlatır.

--colour-blind

Renk körleri için, özel renkler kullanır.

--no-time-limit

Fırlatma için zaman sınırlamasını kaldırır (örn, çocuk kipi).

--playermalus sayı

sayı ile belirtilen kötü amaçlı balonu sol oyuncuya ekler (negatif olabilir - ağ oyununda çalışmaz).

--mp-training-difficulty sayı

Çok oyunculu kipte tek oyunculu eğitiminde kötü amaçlı baloncuklar alma ortalama süresini ayarlar (öntanımlı 30 - ortalama olarak her 30 saniyede bir, ne kadar düşükse o kadar zor)

--joysticks-info

Başlangıçta algılanan oyun çubukları hakkında bilgi basar (Frozen-Bubble oyun çubuklarınızı/tabletlerinizi görmüyorsa, joydev modülünü modprobe joydev ile root olarak yükleyip yeniden deneyin).

--no-echo

Ses etkinken, tuşa her basışta daktilo sesi çıkarmayı (sinir bozucu olabilir) iptal eder.

--my-nick isim

Ağ oyunları için, kullanıcı adı yerine bu isim kullanılır (en fazla 10 karakter, ASCII abecesayısal artı tire ve alt_çizgi).

Bilgi: Bir sunucuya bağlanıldığında, kullanıcı adınızı ayarlamak için /nick komutu da kullanılabilir olur.
--private

Ağ oyunu için bir sunucuya bağlandıktan sonra, diğer oyunculara göndermek üzere coğrafi konumunuzu almak için http://hostip.info/ kullanılmaz.

--record dizin

Kayıt dizinini belirtir (normalde kayıtlar ev dizini altındaki '.frozen-bubble/records' dizinine kaydedilir).

--auto-record

Uygulanabilir tüm oyunları otomatik olarak kaydeder (normalde, oyun sırasında Print Screen tuşuna basılarak kayıt tetiklenebilir).

--comment '...'

Tek tırnaklar arasına alınan yorum kayıtlara eklenir (ASCII'den başka bir şey içermemelidir), daha sonra kayıt oynatılırken konsolda gösterilir.

--replay dosya|url

Belirtilen dosyadaki kaydı oynatır.

--save-frames dizin

Tüm (oyun) karelerinin kaydedileceği dizin; oyun yavaşladığı için sadece --replay ile kullanılabilir.

Uyarı: Saniyede 900 KB'lık 50 kare kaydedildiği için çıktı çok büyüktür (örn, 43 MB/s); örneğin, çerçevelerden bir video oluşturmak için şöyle bir komut verilebilir:

mencoder mf:///tmp/fbframes/frame* -mf fps=50 -o /tmp/output.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4

YAZAN

Bu kılavuz sayfası ilk olarak Josselin Mouette tarafından yazılmış olup Guillaume Cottenceau tarafından sürdürülmektedir.

İLGİLİ BELGELER

frozen-bubble-editor(6)

TELİF HAKKI

Telif hakkı © 2000-2008 The Frozen-Bubble Team

Lisans GPLv2+: GNU GPL sürüm 2 veya üstü <http://gnu.org/licenses/gpl.html> Bu bir özgür yazılımdır: Yazılımı değiştirmek ve dağıtmakta özgürsünüz. Yasaların izin verdiği ölçüde HİÇBİR GARANTİ YOKTUR.

ÇEVİREN

© 2003 Yalçın Kolukısa
© 2022 Nilgün Belma Bugüner
Bu çeviri özgür yazılımdır: Yasaların izin verdiği ölçüde HİÇBİR GARANTİ YOKTUR.
Lütfen, çeviri ile ilgili bildirimde bulunmak veya çeviri yapmak için https://github.com/TLBP/manpages-tr/issues adresinde "New Issue" düğmesine tıklayıp yeni bir konu açınız ve isteğinizi belirtiniz.